Írta: Trimova

2024.06.20.

  1. május 9-től a NAV egy új digitális szolgáltatással bővült. Mostantól elektronikusan is lekérhető az adóazonosító jelről szóló igazolás a NAV Ügyfélportálon (ÜPO).

Az adóazonosító jel igazolását általában akkor kérik, ha az adókártya elveszik, megrongálódik vagy névváltozás miatt új kártyára van szükség. Ez az igazolás – mint közokirat – bizonyos ügyekben – például hitelfelvételnél – helyettesítheti az új adókártyát, amíg az megérkezik.

Az új funkcióval az ügyintézés most még egyszerűbb és gyorsabb lett, hiszen néhány perc alatt hozzáférhet az elektronikus dokumentumhoz. Az igazolás igénylése egyszerű: azonosítást követően lépjen be az ÜPO-ba, majd kattintson a “bővebb információ” gombra a saját adatok között, és válassza az “adóazonosító jelről szóló igazolás igénylése” menüpontot. Az igazolást elektronikusan hitelesített pdf-formátumban töltheti le, amely időbeli korlátozás nélkül használható és többször is lekérhető.

Fontos tudnivaló, hogy az igazolást mindenki csak saját profiljából, önmagának töltheti le. Képviselő ebben nem működhet közre, és senki sem kérhet igazolást más nevében.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

ÚJRAKÖNYVELÉS

Cserbenhagyta a könyvelője? Újrakönyveljük a teljes könyvelési anyagát 50%-os díjon.

KIHELYEZETT KÖNYVELÉS

Szeretné, ha cégénél dolgozna kihelyezett munkatárunk?

CÉGCSOPORTOK KÖNYVELÉSE

Több cége van? Szeretné őket egységesen kezelni?

BÉRSZÁMFEJTÉS, TB ÜGYINTÉZÉS

Teljeskörű bérszámfejtés, és TB ügyintézés.

KONTROLLING

Kontrolling, vezető számvitel, terv-tény eltérés, projektek eredményessége.

ÁTVILÁGÍTÁS

Ha értékesíteni szeretné cégét, vagy új befektetést tervez szükséges a független szakmai átvilágítás.

Hasonló posztok

Új lakhatási támogatás 2025-től

Gulyás Gergely a legutóbbi kormányinfón jelentette be, hogy 2025 januárjától új lakhatási támogatást vezetnek be. A program keretében a jogosult dolgozók havonta 150 ezer forint támogatást kaphatnak lakhatási célra közvetlenül a munkáltatójuktól. Ezt az összeget a...